Subject: Probleem müraga kõrval kinnistul
From: "Edgar Trelin" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 28 Jul 2025 14:48:25 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Kirjutan teile aadressilt Pärnu mnt 137, Tallinn. Meie mure seisneb
selles, et kõrval kinnistul Pärnu mnt 139, Tallinn seisab katusel
jahutusagregaat, mis tekitab müra. Tegemist on sellise müraga, mille tõttu
ei saa inimesed öösiti korralikult magada. Seda masinat on kuulda läbi
kinnise akna.

Suhtlesime kõrval kinnistu haldajaga, kuid saime vastuse, et nemad ei ole
huvitatud antud probleemi lahendamisest ning samuti ei näe nemad selles
ühtegi probleemi. Edastasime neile müramõõdistuse, mida teostasime
korterites sees, kus aknad ja kõik segavad faktorid oli kinni pandud.
Sellele mõõdistusele saime vastuse, et mitte nende masin ei ole rikkis
vaid meie aknad on halvad.

Mõõdistaja selgitas lahti müratasemete mõõtmise tulemusi järgmiselt:

Antud mõõtmisprotokolli alusel pole väga alust kirjutada akende
kvaliteedist jne. Toon väljavõtte eelpool mainitud määruse lisast 1 –
„Tabelis 1 toodud helirõhutasemed 1/3 oktaavribade kesksagedustel ei ole
aluseks ehitiste projekteerimisel, mistõttu neid ei saa kasutada uute
ehitiste müranõuetele vastavuse kontrollimisel.“. Sellest tulenevalt jääb
kaebus endiselt põhjendatuks.
Selleks, et kontrollida, kas antud avatäited on projekteeritud ning
paigaldatud vastavalt nõuetele, tuleks teha teistusugused mõõtmised. Need
ei kirjelda hetkel antud seadmest tulenevalt häirivust.

Kommenteerin ka edastatud meilivahetust:
Viide sellele, et seade on öisel ajal välja lülitatud ei pea minu andmetel
paika. Kõlakoridori jms muu on võrdlemisi alusetu. 05.11.2024 kirjas on
nad maininud, et nende poolt on seadme müramõõdistused nende krundi piires
tehtud. Kas seda protokolli oleks võimalik näha?

Vajadusel on võimalus teostada mõõtmised ka rõdul ning kuvada seadmest
tulenevad müratasemed Pärnu mnt 137 krundil väljaspool hoonet. Seda
kontrollib määrus nr 71
<https://www.riigiteataja.ee/akt/121122016027?leiaKehtiv> .

Ka sellele hoone haldaja ei soovi reageerida ning ei soovi ka midagi
ettevõtta.

Palun Terviseametil kontrollida enda poolt mürataseme mõõtmise protokoll
ning anda oma hinnang tekkinud olukorrale ning ka protokollile.

Lugupidamisega,

Edgar Trelin

Kinnisvarahaldur

Olemar OÜ

+372 51910072

 <http://www.olemar.ee/> olemar.ee